Меню

Неформальна освіта здобувачів вищої освіти за ОПП «Готельно-ресторанна справа»

      На кафедрі туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету використовують не тільки різні види навчальних занять, але й активно впроваджують додаткові форми освіти. Одна з найулюбленіших форм отримання знань здобувачами – неформальна освіта. Як правило, така форма освіти організовується у вигляді короткострокових курсів, майстер-класів або семінарів. Навчання в рамках таких програм дає можливість не тільки здобути додаткові компетентності але й отримати додаткові бали для складання підсумкової атестації з того чи іншого навчального курсу.

       Здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» ОПП «Готельно-ресторанна справа» Тимур СОКОЛОВСЬКИЙ, Олександра ПРИТУЛЯК, Артур ШПРИХЕР, Олександр КУРМИШОВ успішно пройшли онлайн-курс на платформі Prometheus «Сучасне керівництво проектами – мистецтво порушення правил».

 

       Цей курс руйнує стереотипний підхід до планування й проектування. Гнучка постановка задачі проекту на етапі ідеї – це доцільний та виправданий крок. «Залізний трикутник» планування – зміст і якість, час і вартість – в сучасних умовах інколи може завдати проектові шкоди. Поєднання процесів планування і реагування на варіації у подіях практично у момент їх появи – запорука успіху в роботі сучасного фахівця.

      Експертні думки вітчизняних та іноземних практиків-управлінців дозволяють порівняти два ключових підходи сучасності – ССРМ (метод критичного ланцюга) і SCRUM, та детально визначити випадки, в яких кожен з них доцільніше використовувати.

       Програма курсу дозволила здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти зрозуміти витоки проблем проектного менеджменту, серед яких пасивність у роботі, відсутність мотивації, конфлікти в команді, травматизм, втрата якості, змарновані ресурси, перевитрата коштів, зростання термінів виконання, гасіння «пожеж». Насправді, це наслідки глибинних явищ:

  • відсутність розуміння сенсу виконання проекту;
  • невизначений контекст реалізації проекту;
  • завантаження керівника проекту найскладнішими роботами у проекті;
  • паніка через виникнення незапланованих подій;
  • незрозуміла пріоритезація проектів;
  • встановлення тривалості виконання робіт на базі набутого досвіду;
  • приховування негативних явищ співробітниками через страх;
  • радикальне перевантаження працівників роботами з різних проектів на додаток до щоденних операційних завдань.

      Під час вивчення даного курсу здобувачі навчилися долати ці проблеми.

      Курс передбачав вивчення таких питань:

  • Дослідження ставлення стейкхолдерів до проекту: нейтралізація негативного впливу і підтримка «локомотивів».
  • Визначення переліку необхідних проектів для реалізації стратегії організації.
  • Побудова системи управління ризиками в проектах.
  • Ощадливий підхід до планування тривалості робіт і бюджет.
  • Ефективне виконання проектів: показники результативності, навчання в процесі навчання, життя у стані «потоку».
  • Запровадження показників стану проектів, що дозволять виставляти об’єктивні пріоритети.
  • Управління змінами в проекті й зміна методів управління - PM BOK; CCPM; SCRUM.

      По завершенню курсу здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти отримали відповідні сертифікати. Саме такі форми навчання приваблюють сучасну молодь, підвищують інтерактивність освітнього процесу та розвивають додаткову мотивацію до самоосвіти.

 

Діана НАГЕРНЮК

 к.е.н., доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи