Онлайн-лекція від ресторатора та гастропродюсера Максима Храмова
10 березня науково-педагогічні працівники кафедри туризму та готельно-ресторанної справи та здобувачі спеціальностей J2 (241) «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» та J3 (242) «Туризм та рекреація» приєдналися до Live-ефіру Кирила Куницького та Максима Храмова на тему: «Чому гості приходять, але не повертаються? Як створити систему лояльності у ресторанному бізнесі, що реально працює».
Максим Храмов — керуючий партнер ресторанів Pastateca, співзасновник ресторанів «Устриця і Бограч» та «Su4ka Lubov», президент Leaders Club Ukraine, ментор бізнес-товариства Board, фундатор проєкту «Храмов гастропродюсер». У ресторанній справі Максим Храмов понад 20 років. За цей час пережив пʼять криз, ковідний локдаун, а тепер — і війну. Але це не стало на заваді розвивати гастрономічну справу й бути одним з впізнаваних рестораторів нашої країни.
Під час Live-ефіру слухачі отримали найбільш ефективні інструменти, які дозволяють зробити так, щоб підприємства ресторанного господарства були заповнені на 80% гостей та працювали ефективно на постійній основі. Крім того, під час ефіру розглядалися питання: проблеми в роботі команди, фінансові втрати через неефективний менеджмент, суттєві непорозуміння між керівниками та співробітниками, складнощі в побудові ефективної системи мотивації для команди.
Поговорили і про нові тренди в гастрономії, які зараз набирають популярності в Україні. А саме, дедалі частіше відкриваються невеличкі кафе в мікрорайонах і нових житлових комплексах. Через комендантську годину довго в центрі не погуляєш, а біля будинку можеш хоч до пів на дванадцяту «висіти» і потім одразу йти додому спати. Також спостерігається тренд на українську кухню. Нарешті вона отримує поширення, на яке давно заслуговувала. З одного боку, через сплеск патріотизму, з іншого — є розмаїття локальних продуктів. Люди вже починають розрізняти закарпатську, прикарпатську, галицьку, поліську, полтавську кухні, і зараз відкриваються не тільки заклади загальноукраїнської кухні на кшталт «Хуторка» чи «Мисливця», але й локальні, такі як «Галушка».
Актуальними були питання, що стосуються просування ресторану в соціальних мережах, щоб знайти потенційних гостей і підвищити лояльність постійних клієнтів. Тобто, хороший профіль у соцмережах має залучати гостей візуально: красиві фото їжі, відео з заходів, фото персоналу й гостей. Ще соцмережі — це добра база для рекламного розсилання й інтеграцій. Використовуючи соціальні мережі можна витратити менше бюджету, ніж на офлайнову рекламу, але отримати кращий результат. Ресторанному бізнесу SMM потрібен для того, щоб: інформувати й підтримувати комунікацію з гостями; залучати нових клієнтів; формувати імідж бренду; збирати фідбек.
В цілому Live-ефір пройшов досить насичено, цікаво, слухачі мали можливість задати питання ресторатору, а він у своїх відповідях ділився власними секретами ведення бізнесу та особливостями роботи в сучасних реаліях.