Вебінар «Штучний інтелект у туристичних послугах» від Європейської федерації сільського туризму
9 жовтня 2025 р. відбувся вебінар «Штучний інтелект у туристичних послугах», участь в якому взяли науково-педагогічні працівники кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету і здобувачі вищої освіти, які навчаються за спеціальностями «Туризм та рекреація» і «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг».
Вебінар організовано Європейською федерацією сільського туризму – RuralТour у межах ініціатив PacTS4ALL та Pact for Skills Tourism LSP. Цей вебінар розроблено для мікро-, нано- та самозайнятих провайдерів туристичних послуг у сфері розміщення та суміжних сервісів. Захід проводився англійською мовою.
Учасники змогли:
- отримати практичні поради, як ШІ може допомогти у щоденній роботі;
- ознайомитися з реальними прикладами від малих бізнесів у сфері гостинності та туризму;
- дізнатися, як отримати доступ до підтримки та навчання в цій галузі.
Що таке ШІ та які можливості він відкриває для малих постачальників послуг розповів Крісто Петерсон – стратег і тренер зі штучного інтелекту. Він допомагає бізнесам і державним організаціям використовувати потенціал ШІ для підвищення ефективності та інновацій. Через Kasulik AI (kasulik.ai) він надає практичні тренінги та індивідуальні стратегії впровадження з реальними навичками роботи з ШІ. Маючи понад 1600 професіоналів, які пройшли навчання, і понад 3000 годин практичної роботи у 2024 р., Крісто зосереджується на результативному впровадженні ШІ в різних галузях. Його досвід охоплює глобальні бренди, такі як Hyundai, Coca-Cola і державні установи.
Під час виступу він поділився практичними порадами про те, як організації можуть використовувати ШІ для підвищення ефективності, інновацій та прийняття рішень у бізнесі й державному секторі.
Роль посередницьких організацій на прикладі Austrian Farm Holiday висвітлив у своїй доповіді Ганс Ембахер – директор асоціації «Austrian Farm Holidays», який очолює її з 1991 року та є віце-президентом RuralTour – Європейської федерації сільського туризму. Визнаний експерт у галузі якості та сталого розвитку, він консультував численні проєкти й читав лекції в провідних університетах Європи.
Під його керівництвом мережа Farm Holidays in Austria стала моделлю якості, сталості та інновацій із понад 2000 фермерськими господарствами-членами. Ганс поділився досвідом, як ця асоціація використовує ШІ для управління якістю, маркетингу та підтримки своїх членів.
Кейс індивідуального підприємця: туристичні гіди, представила Алехандра Саенц де Мієра – туристичний гід у Парижі, Франція. Алехандра є членкинею Виконавчого комітету Європейської федерації туристичних гідів (FEG), партнерки в проєкті «Pacts for Skills». Вона має великий досвід гіда, організації культурних заходів, тому і навчає нових гідів.
У своєму виступі поділилась тим, як ШІ може підтримувати щоденну роботу туристичного гіда: від планування маршрутів до покращення взаємодії з клієнтами.
На вебінарі розглянули практичні кейси – приклади від:
- Valgejõe Winery (Естонія) – Тііни Кулер – естонської виноробки, підприємниці, яка керує виноробнею Valgejõe Veinivilla, найпівнічнішою у Естонії, де створює фруктові та ягідні вина з місцевої сировини. Вона також займається навчанням, проводить дегустації, екскурсії та культурні події, авторка кількох книг, зокрема «Our Wines» і «Guide and Our Wines».
У виступі розповіла, як використовує ШІ для створення маркетингових текстів, розробки рецептів, розрахунку цін, аналізу даних і натхнення нових ідей.
- Sweet Accommodations (Іспанія) – Андреа Сантьяго – операційної менеджерки та керівниці якості у Sweet Accommodations. Маючи досвід роботи в туризмі та готельній сфері, Андреа займала посади, пов’язані з бронюваннями, управлінням командами й стандартизацією процесів.
Вона розповіла, як Sweet Accommodations використовує ШІ для підтримки персоналу, покращення комунікації з гостями, швидшого аналізу відгуків і підвищення якості послуг.
Дякуємо організаторам за цікавий і корисний досвід, який слухачі отримали під час проведення вебінару. Учасники змогли побачити, як ШІ може зробити малий бізнес розумнішим і більш конкурентоспроможним. Це нагода посилити цифрові навички здобувачів вищої освіти та відкрити доступні й практичні рішення на основі ШІ для їх подальшої роботи у туристичному бізнесі.
Олена САКОВСЬКА,
к.е.н., доцент кафедри туризму
та готельно-ресторанної справи