Меню

ВІДКРИТА ЗУСТРІЧ З ГАНСОМ УЛЬРІХОМ ТРОЗІЕНОМ

Креативна економіка є цікавим об’єктом фокусування та інвестицій для компаній національного рівня. Сьогодні в Україні формується практично новий, потужний, перспективний ринок та екосистема навколо нього. Потужний драйвер креативної економіки – внутрішній та в’їзний туризм.

Вже сьогодні в Європі креативна економіка, включно з туризмом – це більш ніж 12% від загального ВВП. Близько 20% нових робочих місць було створено саме в цей сфері. В переважній більшості своїй це молодь.

З метою отримання практичного досвіду розвитку туристичної сфери викладачі та студенти спеціальностей «Туризм» та «Готельно-ресторанна справа» факультету менеджменту Уманського НУС провели ділову зустріч зі світовим фахівцем галузі туризму, експертом асоціації DEHOGA та автором концепції розвитку міста Батумі Гансом-Ульріхом Трозіеном.

Німецький фахівець розповів, що його мета перебування в Україні – допомогти розвинути туристичний кластер. «Об’єднати різних представників бізнесу для розвитку туризму можуть два чинники – влада та люди», – наголошує експерт.

В Умані він вперше і стверджує, що кількох годин екскурсій  недостатньо, щоб сформувати стратегічне бачення розвитку міста. Однак зауважує, що місто має неабиякий потенціал та поєднує декілька сфер для розвитку, що не є взаємовиключними. «Не треба фокусуватися на чомусь одному, треба комбінувати і отримаєте цікавий результат», – наголошує містер Трозіен.

З 2012 р. експерт займався розвитком туризму в Батумі. Тоді керівництвом міста було ухвалено правильне рішення: вони попрацювали над вдосконаленням інфраструктури у гірських районах, створили сприятливу атмосферу для інвестицій (перші роки підприємці мали змогу не платити податки) тощо. І така ситуація була на території усієї Грузії.

За словами німецького експерта, тільки за участі влади можна досягнути успіху. Потрібно формувати туристичні Асоціації та розвивати їх, створювати інфраструктуру для сприятливого розвитку туризму у місті. Коротка версія стратегії Батумі вмістилася на 10 сторінках. Головне – визначити ключові моменти розвитку та не відступати від запланованого.

Також експерт радить залучати до розвитку туристичної сфери людей із різних галузей економіки, адже вони мають різне бачення, ідеї, під час обговорення яких ухвалюються унікальні рішення. «Оптимально, щоб і представники місцевої влади, і активісти, і експерти із зовні залучалися, ділилися ідеями, а на основі їх обговорення народжувалися нові, на яких можна будувати стратегію», – додає фахівець із туризму.

Доповідь німецького експерта викликала багато дискусійних питань. У ході дискусії студенти отримали відповіді, які ґрунтувалися на практичному досвіді Грузії та Німеччини і які можна було б застосувати в Україні.

Людмила Малюга, к.е.н., доцент