Меню

Коучинг «Естетика зовнішнього вигляду обслуговуючого персоналу в індустрії гостинності»

Персонал підприємства індустрії гостинності є важливим елементом формування  загального іміджу закладу. Заклади гостинності, єдині в своєму роді підприємства, де постійно відбувається процес взаємодії між обслуговуючим персоналом та споживачами послуг. На роботі працівники готельно-ресторанного бізнесу зобов'язані бути чистим і акуратним у всіх відносинах. Це перший і найбільш очевидний показник професійного ставлення до роботи. Перше, візуальне, враження про персонал складається у відвідувачів при погляді на тих працівників, які їх зустрічають. Саме перше враження - це запорука комерційного успіху підприємства сфери обслуговування.

В рамках святкування Student Fest HoReCa – 2019 студентам спеціальності «Туризм» та «Готельно-ресторанна справа» було проведено коучинг «Естетика зовнішнього вигляду обслуговуючого персоналу в індустрії гостинності». Під час якого, студентка 3 курсу спеціальності «Готельно-ресторанна справа» Катерина Балашова презентувала цікаву та пізнавальну доповідь в якій охарактеризувала головні вимоги до зовнішнього вигляду обслуговуючого персоналу закладів готельного та ресторанного господарства. Наголосила, що елегантний зовнішній вигляд надзвичайно важливий тому, що співробітник є представником готелю чи ресторану для гостей. Акуратний і стильний зовнішній вигляд є відображенням почуття власної гідності і професійної відповідальності по відношенню до закладу і його гостей.

Зовнішній вигляд – не тільки привабливе обличчя і охайний одяг. Це і зачіска, косметика, особиста гігієна. Зачіска персоналу становить невід'ємну частину його зовнішнього вигляду. У чоловіків волосся повинне бути акуратно підстрижене і не торкатися коміра сорочки, носіння бороди не дозволяється. У жінок поширюються волосся повинно бути охайне і акуратно причесане.

Важливим елементом зовнішнього вигляду жінок працівників готельно-ресторанного бізнесу є макіяж. Приклад створення макіяжу продемонструвала запрошений майстер-візажист, засновник студії «Viva»  Сніжана Шакланова. Яка зазначила, що діловий макіяж - це стриманість і не помітність. Він повинен максимально вигідно підносити усі індивідуальні риси зовнішності, залишаючись при цьому непомітним і натуральним. Не можна фарбуватися занадто яскраво. Рекомендується обмежуватися мінімумом: помада, туш та рум'яна. Ніяких штучних вій. Пудра, тональний крем природних, не темних тонів. Не рекомендується використовувати велику кількість прикрас. Ще одна важлива порада від Сніжани завжди носити з собою на роботу косметичку, щоб оперативно відкоригувати огріхи в макіяжі (неструнку туш, помаду), адже недбалий зовнішній вигляд співробітника привертає зайву увагу колег і керівництва не менше, ніж яскравий вечірній макіяж на роботі.

Крім того, під час коучингу студенти дізналися, що незалежно від обраного стилю одягу і рівня суворості стандартів, існує ряд правил для обслуговуючого персоналу в закладах індустрії гостинності, які є обов’язковими  для всіх. А саме, зачіски для офіціантів повинні бути акуратними і доглянутими. А ось для працівників кухні головний убір, що обмежує волосся обов'язковий. Нігті повинні бути акуратно доглянуті - не надто довгі, з рівними краями. Для співробітників, які безпосередньо мають справу з їжею (готують, подають), неприпустимий лак для нігтів і нарощені нігті. Якщо на нігтях офіціантки нанесений лак або штучні нігті, вона повинна працювати в рукавичках. Кільця (за винятком обручок і невеликих кілець без каменів), браслети, годинник та інші прикраси повинні зніматися з рук під час роботи.

Співробітники повинні носити чистий охайний одяг і переодягатися з вуличного одягу в робочу перед початком зміни. Взуття - ідеально чисте з нековзною підошвою. Сорочка повинна бути кожен день свіжа. Обов'язково одягати шкарпетки нейтрального кольору, навіть в літній час.

Від усіх співробітників потрібно суворо дотримуватися особистої гігієни, зокрема регулярно приймати душ/ванну. Не допускається використання духів або засобів по догляду з різким насиченим запахом. Співробітники повинні мити руки, перш, ніж приступати до роботи і регулярно протягом робочої зміни.

Для того, щоб бути успішним, бізнес повинен прагнути до задоволення кінцевого користувача продукту або послуги, і в готельно-ресторанному бізнесі це означає піклуватися про клієнта. Не тільки приймати замовлення і подавати страви, а й відповідати очікуванням клієнтів. Успіх бізнесу залежить повністю від вищезазначених факторів. Поряд з грамотною комунікацією, зовнішній вигляд обслуговуючого персоналу також має велике значення, так як ці співробітники постійно перебувають в тісному контакті з клієнтом.

З впровадженням і дотриманням цих правил не виникає ніяких проблем, якщо співробітники добре мотивовані, вміють ввічливо спілкуватися, ефективно обслуговувати, поважають основні принципи взаємовідносин з клієнтами і знають, що тільки задоволений клієнт повернеться назад!

                                             доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Валентина Непочатенко