Онлайн-форум «Антикризові заходи та розвиток туризму в умовах пандемії: Україна, Молдова, Білорусь»
25 лютого викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського НУС долучилися до онлайн-форуму організованого Асоціацією індустрії гостинності України в партнерстві з Асоціацією внутрішнього і в'їзного туризму Молдови (ANTRIM) «Антикризові заходи та розвиток туризму в умовах пандемії: Україна, Молдова, Білорусь».
Модератором виступив голова Асоціації індустрії гостинності України, 2010-2014 міністр курортів і туризму Автономної Республіки Крим, консультант USAID EDGE, кандидат філософських наук Олександр Лієв.
Криза COVID-19 зробила сильний вплив на туристичну галузь України, Молдови та Білорусі, напевно, найбільш руйнівний за останні 50 років. Але туристичний бізнес вчиться протистояти кризі і намагається адаптуватися до нової реальності. Практика показала, що інформація про успішний і невдалий досвід протидії кризі може бути корисною для туристичного бізнесу цих країн.
Метою заходу стала можливість надати платформу для обміну інформацією про накопичений досвід, який допоміг туристичному бізнесу і дестинаціям протистояти кризі.
Спікерами форуму були представники асоціацій туристичного бізнесу трьох країн, органів влади, готельного бізнесу, асоціацій медичного туризму та туроператорів трьох країн. Так спікерами з України стали:
- Анна Романова – доктор економічних наук, виконавчий директор Асоціації Індустрії Гостинності України.
- Віолетта Янишевська – засновник і президент Української Асоціації Медичного Туризму України та президент Всесвітньої Асоціації Медичного Туризму — Global Healthcare Travel Council
- Кирило Домбровський – перший заступник голови Держагентства з туризму України
- Володимир Бега – голова Славської об’єднаної територіальної громади.
- Артур Лупашко – засновник керуючої готельної компанії Ribas hotels group.
Учасники форуму розповіли про стан туристичного бізнесу своєї країни, обговорили перспективи розвитку різних сфер економіки в режимі діючих обмежень та після завершення карантину.
Особливу увагу представники всіх країн звернули на важливість переорієнтування учасників туристичного ринку на внутрішній та в’їзний туризм, адже для держави основним пріоритетом має бути приваблення інвестицій, а також туристів, які приносять кошти.
Саме зараз, у час карантинних обмежень, необхідно створювати нові туристичні продукти та відпрацьовувати якість сервісу, щоб увійти в завтрашній день конкурентоспроможними. Основана мета – зробити попит на внутрішній туризм, що виникне після закінчення карантину, сталим й не «втратити» туриста після відкриття кордонів.
Разом з тим, туристичний бізнес чекає на прийняття пільг, адже йому треба фізично та економічно вижити. Однак, головне завдання, яке стоїть перед ним, – переосмислити, що відбувається в галузі, й розробити стратегічний підхід на наступні роки з орієнтиром на вихід з карантину з послідовністю: локальний-регіональний-національний та міжнародний рівні. Усе це можливо лише за колаборації учасників туристичного ринку.
Під час дискусії обговорювали застосування міжнародного досвіду колег з різних країн, налагодили обмін кращими практиками менеджменту та маркетингу туризму в дестинаціях, а також напрацювали чіткі рекомендації щодо створення національних, регіональних та місцевих DMOs. До головних тем належало визначення спільної візії розвитку та сталих каналів співпраці малого та середнього бізнесу туристичної галузі.
Людмила Малюга к.е.н., доцент кафедри
туризму та готельно-ресторанної справи