Меню
Остання редакція: 18 лютого 2021

Онлайн-вебінар: Грантові можливості для туристичної галузі України у 2021 році

18 лютого викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського НУС долучилися до онлайн-вебінару Асоціації індустрії гостинності України «Грантові можливості для туристичної галузі України у 2021 році».

Вебінар проводила – Мар’яна КОБЕЛЯ, директорка консалтингової компанії «Центр розвитку «ЧАС ЗМІН». Засновниця Школи з написання грантових проєктів «ЧАС ЗМІН».

Гранти є найпоширенішим інструментом фінансування проектів через донорські організації. Грантова допомога надається за результатами спеціалізованих грантових програм-конкурсів, що за процедурою оголошуються для неприбуткових організацій, вході яких заявники повинні пройти декілька етапів складної процедури подання заявки щодо отримання гранту. В Україні доволі низький рівень грантрайтингу. Це пов’язано з двома основними причинами. По-перше, недостатньо інформації про грантові проєкти. На відміну від кредитування та роботи з інвесторами. По-друге, культура навчання грантрайтингу тільки розвивається.

Під час вебінару було досить багато цікавої та актуальної інформації яка стосувалася грантових можливостей для туристичного бізнесу. Авторка вебінару розповіла про ТОП-10 фондів та грантових програм, які надаватимуть грантову підтримку у 2021 році для туристичної сфери; які проєкти будуть у пріоритеті уваги фондів в 2021 році. Розвінчала основні міфи про гранти, акцентувала увагу від чого залежить виграш гранту та з чого почати розробку грантів. Зазначила також основні рекомендації, як написати хороший грантовий проєк та поділилася власними лайфхаками, яким повинен бути проєкт, щоб виграти грант.

Авторка вебінару зазначила ключові помилки під час написання грантових заявок на отримання коштів, що допускаються українцями. Проєкт, який заслуговує фінансування, має бути: ясним і чітким; достовірним; важливим; ефективним; реалістичним; економічним; актуальним; відповідати інтересам донора та його благодійній політиці.

Проєкт потрібно розглядати із двох точок зору: по-перше, проєкт має бути зрозумілим для зовнішнього сприйняття експертами, які повинні оцінити його за цілою низкою показників, що традиційно використовуються для цього фахівцями-оцінювачами. Основними показниками при оцінці проєктних заявок звичайно є: актуальність проблеми; зрозумілість і логічність викладу; реалістичність, доцільність і раціональність запропонованого рішення;  обґрунтованість і економічність запропонованих видатків; досяжність, соціальна значимість, стабільність очікуваних результатів та ін. З іншого боку, проєкт має сприяти розв’язанню конкретної соціальної проблеми.

Відтак варто використовувати кожну можливість тут і зараз, і не пропускати жодної із них!

 

Діана Нагернюк,

доцентка кафедри туризму та готельно-ресторанної справи