Онлайн-вебінар «Як і для чого створюють туристичні бренди українські міста»
22 квітня викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи та студенти спеціальності 242 «Туризм» долучилися до онлайн-вебінару на тему «Як і для чого створюють туристичні бренди українські міста».
Спікером вебінару виступав Дмитро Буланов креативний директор Bulanov büro, член правління Асоціації Індустрії Гостинності України, арт-директор Zruchno travel. Співавтор айдентик туристичного бренду України, автор проєктів туристичного бренду міста Запоріжжя, Генічеська, Кам’янка-Бузького, Скадовського району, Черкащини, Приазов’я.
В умовах сучасного світу нарівні з персональними й корпоративними брендами колосального значення віднедавна набуло поняття «бренд території». Суперництво міст, регіонів і країн за ресурси перетворює їх із географічних одиниць у повноцінні товари, що мають свою цінність, властивості, вартість. Тому в територій сформувалася потреба мати відмінну ідентичність і вміло про неї розповідати. Значення візуальної ідентифікації – особливо для розвитку туризму – вже не викликає сумнівів. У багатьох містах і регіонах України вже працюють над створенням привабливого образу. Одні – ще тільки почали шукати свою «фішку»; інші – вже обговорюють дизайнерські проекти. Ряд міст і регіонів вже встигли створити свої бренди і тепер вигідно виділяються на загальному тлі.
Під час вебінару Дмитро Буланов на прикладі кейсів, розповів для чого потрібен брендинг території, айдентику туристичного бренду міста, про весь процес від початку до фінішу всі особливості та специфіку розробки брендів. Навів приклади реалізованих кейсів українських міст і областей, а також як працює айдентика як інструмент просування туристичних брендів.
На його думку необхідно створювати власні оригінальні автентичні бренди, а не дублювати чужі. І потім використовувати дану авдентику презентуючи свій туристичний потенціал. Дмитро Буланов для українських регіонів і міст немов особистий стиліст, який уважно вивчає індивідуальні особливості своєї «моделі», знаходить її «фішку» і, врешті-решт, створює унікальний, яскравий образ, що дозволяє вигідно підкреслити її переваги.
Мірилом успішності брендингу міста (крім кількісних показників) є гармонійне сприйняття бренда жителями. Їхня лояльність і підтримка важливі та економічно вигідні. Хороший бренд має відображати й активізовувати місцеве населення, уособлюючи цінності громади та передаючи її цілі. Бренд — це імідж та впізнаваність регіону. Це історія, яку ми розповідаємо світу про себе. Й від того як ми її розповімо, залежить якими нас побачить і світ. Вдалий бренд дозволяє регіону ефективніше будувати власні конкурентні переваги, залучати інвестиції, туристів і таланти, експортувати власні продукти та змінювати стереотипи.
Дмитро Буланов розробляв авдентику також і для Черкаської області. Черкащина — територія, де зароджувалася Українська держава. Були часи, коли українців називали черкасами (черкаськими людьми). Саме тут близько 4000 р до н.е. поширилась всесвітньовідома трипільська культура — одне із найбільш яскравих явищ стародавньої історії Європи. Це мальовнича область з багатою історією, саме тут була збудована козацька українська держава на чолі з Богданом Хмельницьким, саме тут був центр гайдамацького повстання під назвою Коліївщина, яке очолили Іван Гонта, Максим Залізняк та Сава Чалий. А також саме тут народився Тарас Григорович Шевченко, та вже будучи відомим Кобзарем не раз приїздив сюди.
В основі логотипу лежить форма прапору Богдана Хмельницького, та характер Заголовна буква «Ч» з літописів того часу. Таким чином виник символ, який часто зустрічається в різних деталях та артефактах регіону. Леттерінг для лого спеціально розроблений Дмитром Растворцевим. В основі літер зашиті букви з літописів з характерними деталями. Кольори Черкащини взяті з місцевих мальовничих пейзажів, Трипільських предметів та вбрання козаків.
Слід пам’ятати, що території постійно розвиваються та змінюються, тому важливо дослухатися до їхнього ритму. Часто під впливом значущих подій чи в процесі соціально-економічного росту міста трансформуються змістовно — звідси виникає потреба в ребрендингу заради побудови «живого» образу, який сформовано не на основі усталених міфів і стереотипів про місцевість, а який відповідає викликам часу.
Діана Нагернюк,
доцентка кафедри туризму та готельно-ресторанної справи