Практико-орієнтоване навчання – дієвий спосіб формування професійних компетентностей здобувачів магістерської програми зі спеціальності «Туризм і рекреація»
Упровадження практико-орієнтованого підходу у процесі підготовки майбутніх фахівців в УНУС на кафедрі туризму та готельно-ресторанної справи ОПП «Туризм» за магістерським рівнем Вищої освіти спеціальності 242 «Туризм і рекреація» реалізовується як засіб орієнтації освітнього процесу на кінцевий продукт професійного навчання.
Модель майбутнього фахівця, підготовленого на основі практико-орієнтованого підходу, включає: поєднання теоретичних знань з практичним досвідом роботи; збільшення шансів на отримання постійної роботи відразу після закінчення університету; отримання до закінчення навчання, стажу роботи, необхідного для подальшого професійного зростання, а також реалістичного бачення власного кар’єрного шляху; отримання практичного досвіду під час навчання та можливості отримання грошової винагороди в процесі навчання; здобути професійну компетентність; готовність до професійної діяльності та розвиток відповідних особистісних якостей.
Тому, на кафедрі туризму та готельно-ресторанної справи, під час професійної підготовки фахівців з туризму та рекреації, змодельовано предметний практико-орієнтований зміст фахової діяльності та забезпечуються умови трансформації освітнього процесу здобувачів у їх подальшу професійну діяльність. Так, здобувачі вищої освіти Клименко Анастасія і Турков Артур, які навчаються на ОР «магістр» за ОПП «Туризм» та Аліна Курінна (ОР «бакалавр»), в рамках укладеного договору про співпрацю між УНУС та туристично-розважальним комплексом «Хутір «Козацька Долина», поєднують практико-орієнтоване навчання з теоретичним процесом.
Основним засобом реалізації практико-орієнтованого підходу є набуття здобувачами вищої освіти досвіду роботи в реальних умовах діяльності підприємства. Упровадження практико-орієнтованого підходу – це створення викладачами і роботодавцями середовища, в якому здобувачі мають можливість виявити і реалізувати свій інтерес до пізнання, зробити його усвідомленою потребою в саморозвитку, професійній та соціальній адаптації. Відтак, саме прагнення знайти розумний баланс між академічною та прагматичною складовими професійної підготовки, реалізовується у залученні здобувачів до створення практико-орієнтованих проєктів, які є результатом індивідуальної/колективної діяльності за чітко визначеними правилами.
Отже, одним із можливих засобів посилення професійної орієнтації навчання майбутніх фахівців сфери обслуговування є практико-орієнтований підхід, адже він здатний забезпечити максимальне наближення до майбутньої професійної діяльності вже під час навчання у ЗВО.
Людмила ТРАНЧЕНКО,
д.е.н., професор,
завідувач кафедри туризму
та готельно-ресторанної справи УНУС