Меню

Презентація туристичного барометру України

29 січня викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського НУС взяли участь в Zoom презентації туристичного барометру України. Даний проект був реалізований в рамках комплексної підтримки туристичного сектору через Програму USAID «Конкурентоспроможна економіка України».

Під час заходу доцент кафедри туризму та рекреації КНТЕУ Юлія Забалдіна презентувала методологію та провела детальний статистичний аналіз у відповідності до міжнародних рекомендацій ЮНВТО по сателітному рахунку туризму, щоб побачити повну, об'єктивну картину впливу сектору туризму на економіку країни.

Туристичний барометр України це усі можливі статистичні дані, що у той чи інший спосіб характеризують туризм і отримані в ході різних державних статистичних спостережень. Усі наведені дані взято з офіційних джерел — Державна служба статистики України, Державна прикордонна служба України, Національний банк України, Державна податкова служба України, головні управління статистики областей України. При побудові сателітного рахунку були використані дані, зібрані в деяких регіонах України під час опитувань, ініційованих структурними підрозділами, уповноваженими з питань розвитку туризму. При підготовці Туристичного барометру враховані особливості національного законодавства та існуючої на даний час інформаційної бази.

Структурно представлений Туристичний барометр України являє собою збірку даних щодо туристичного попиту (потік відвідувачів, кількість розміщених у колективних засобах розміщування, відвідувачі музеїв, пасажиропотік), туристичної пропозиції (зайнятості в галузях туризму, інвестиційної активності, платіжного балансу в галузях, що відносяться до туризму. Видання також містить дані щодо внеску туризму в сукупну пропозицію товарів і послуг в рамках національної / регіональної економіки, отримані на основі методики допоміжного (сателітного) рахунку туризму. Обрахунок цих даних став можливим завдяки інформації, наданій Державною службою статистики України та Управлінням міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської облдержадміністрації.

Принциповою відмінністю цього видання є те, що в ньому застосований новий для української статистики туризму підхід – великі масиви даних структурної статистики щодо кількості суб’єктів господарювання, зайнятості, обсягів реалізованих послуг, доданої вартості і витрат згруповані згідно викладеного у Міжнародних рекомендаціях статистики туризму 2008 року принципу — за видами туристичних продуктів, що дозволяє зробити крок у напрямі розуміння місця туризму в економіці країни.

Туристичний барометр призначений для використання фахівцями органів державної та місцевої влади, потенційними інвесторами, представниками бізнесу, наукових організацій та установ, профільних громадських організацій, інших зацікавлених фізичних та юридичних осіб.

Використовуючи нову методику, кожна область України, вже зараз може достовірно порахувати найважливіші показники – внесок у ВРП галузей туризму, внесок у ВРП від обслуговування відвідувачів і ВВП сформований безпосередньо в туризмі.

Крім того, під час заходу було презентовано дашборди по туризму. На яких зібрана та візуалізована основна інформація, що стосується туризму. Структуровані дані представлені у вигляді діаграми або іншого зручного візуального контенту для аналітики.

Діана Нагернюк,

 доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи