Меню

Використання інноваційних методик в освітньому процесі

        Європейська модель освітнього процесу є основою сучасної підготовки здобувачів вищої освіти в Україні. Вона сприяє вдосконаленню форм і методів педагогічного процесу, допомагає розвивати особистість у професійному і культурному напрямах. Завдяки дотриманню стандартів і норм Болонського процесу постійно відбуваються зміни в освітніх програмах, удосконалюються методики викладання дисциплін тощо. Знання сучасних методик викладання та їх уміле застосування в освітньому процесі дає змогу науково-педагогічним працівникам ЗВО викладати студентам навчальний матеріал на високому рівні та сприяє кращому його засвоєнню.

        Лекція – це логічно завершений, науково обґрунтований, послідовний і систематизований виклад певної наукової проблеми, теми чи розділу освітньої компоненти ОПП, ілюстрований за необхідності наочністю та демонструванням дослідів. Вона виступає основою поглиблення і систематизації знань студентів у процесі аудиторної та позааудиторної навчальної роботи. Одним із різновидів лекційної презентації навчального матеріалу є бінарна лекція. Вона полягає в діалозі двох фахівців з певного питання, які читають лекцію за однією і тією ж темою.

         Із метою дотримання вектору реалізації європейської моделі освітнього процесу та використання інноваційних форм освітньої діяльності к.е.н., доцентом кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського НУС Раїсою Кожухівською та кандидатом культурології, ст. викладачем кафедри туристичного бізнесу Харківської державної академії культури Мирославою Яріко для здобувачів вищої освіти, котрі навчаються за спеціальністю 242 «Туризм», було проведено бінарну лекцію з дисципліни «Інформаційні технології в туристичній індустрії» на тему «Забезпечення інклюзії в туризмі: сучасні технології та програмні засоби».

         Мета бінарної лекції полягала в формуванні у здобувачів вищої освіти, здібностей щодо можливостей вибору різних поглядів на одну проблему. Наявність двох джерел інформації, двох точок зору на одну наукову проблему дає змогу студентам порівнювати, висловлювати критичні зауваження, толерантно сприймати різні наукові концепції, формує в них культуру дискусії.


         Під час заняття лекторами були висвітлені питання щодо розвитку інформаційних технологій та використання програмних засобів в інклюзивному туризмі. Студенти, у ході викладення лекторами презентаційного матеріалу, мали змогу задати питання кожному з доповідачів та отримали змістовні відповіді.

   

         Проведення такого типу занять дає змогу сформувати загальнокультурні та професійні компетенції здобувачів вищої освіти. Разом з тим, підвищує рівень педагогічної майстерності викладача й допомагає студенту формувати власну позицію з обговорюваної теми.

     

Раїса Кожухівська,

к.е.н., доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи