Меню

Спеціальність J2 (241) «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг»

     Спеціальність «Готельно-ресторанна справа» надає здобувачам вищої освіти унікальні можливості для розвитку в галузі гостинності та туризму. Вона має численні професійні переваги, які сприяють успішній кар'єрі в цій сфері, а саме:

- отримання знань та навичок у галузі готельного та ресторанного бізнесу,  

- вивчення ефективних стратегії управління готелями, ресторанами та іншими закладами громадського харчування, а також основ обслуговування клієнтів і побудови взаємовигідних відносин з ними;

- отримання навичок з управління людськими ресурсами, які є необхідними для успішного керівництва персоналом в готельному та ресторанному бізнесі та методів мотивації, планування графіків роботи, навичок комунікації та лідерства;

- розвиток творчості та бізнес-креативності в розробці унікальних концепцій готельних послуг та ресторанних закладів, створення інноваційних меню, організація заходів та подій;

- отримання цілісного розуміння торгівлі та комерції, що дозволяє їм ефективно працювати з постачальниками, контролювати витрати та прибуток, а також розуміти основи маркетингу та реклами;

- розвиток підприємницького мислення, творчості, навичок управління та адаптації до змін, що робить спеціальність привабливою для тих, хто бажає працювати в захоплюючій та динамічній галузі готельно-ресторанного бізнесу.

Випускники спеціальності «Готельно-ресторанна справа» є фахівцями новітньої формації, здатних задовольнити потреби вітчизняного та іноземного споживача у сфері обслуговування. Фахівці з готельно-ресторанної справи володіють професійними знаннями з менеджменту, маркетингу, економіки, технології та організації готельно-ресторанного господарства.
  

   Здобувачі вищої освіти вивчають сучасні тенденції у готельному і ресторанному бізнесі, інноваційні технології готельної й ресторанної продукції, контроль якості послуг, організацію діяльності закладів готельно-ресторанного господарства.
     Якість навчального процесу забезпечується отриманням практичних навиків у спеціалізованих лабораторіях університету та готельно-ресторанних закладах м. Умань, України, Іспанії, США, Німеччини та інших країн.

Професійна діяльність фахівця із готельної і ресторанної справи на первинних посадах полягає в:

  • організації діяльності щодо надання основних видів послуг у сфері готельно-ресторанного бізнесу;
  • організації виробництва і обслуговування у закладах ресторанного господарства;
  •  організації процесу виробництва і надання готельних послуг;
  •  організації надання бізнес-послуг для туристів, анімаційних послуг;
  • забезпеченні належного рівня якості продукції та послуг у закладах
  • готельно-ресторанного бізнесу;
  • забезпеченні охорони праці та техніки безпеки;
  • вивченні маркетингової діяльності та комплексу маркетингових заходів впливу на ринок і конкурентну позицію підприємства у сфері готельно-ресторанного бізнесу;
  • опануванні чинної законодавчо-нормативної бази з питань функціонування підприємств, що надають готельні та ресторанні послуги;
  • плануванні та проектуванні закладів готельного і ресторанного бізнесу;
  • проектуванні технологічного процесу виробництва продукції у закладах ресторанного господарства та вдосконаленні технологічних операцій;
  • розробленні короткострокових і середньострокових планів діяльності підприємств (закладів) готельного та ресторанного господарств, плануванні потреби у ресурсах (матеріальних, фінансових, трудових);
  • володінні практичними навичками роботи з комп'ютерною технікою та у сфері інформаційних технологій;
  • застосуванні інноваційних інформаційних технологій у роботі підприємств;
  • досконалому володінні сучасною діловою українською та іноземними мовами професійного спрямування.

Випускники спеціальності можуть працювати на посадах:
* керівника (готельного чи ресторанного закладу, виставкового центру тощо);
* приватного підприємця у сфері готельного й ресторанного бізнесу;
* професіонала з інноваційної діяльності в готельно-ресторанній справі;
* спеціаліста з адміністративної роботи (головний адміністратор та метрдотель);
* менеджера підприємства з приготування та постачання готових страв, кафе (бару, їдальні), ресторану, готельного господарства;
* менеджера систем харчової безпеки в готельно-ресторанних закладах;
* ревізора з виробничо-технічних і економічних питань у готельно-ресторанній справі;
* фахівця з аналізу ринку готельно-ресторанних закладів;
* фахівця із готельної справи, із ресторанної справи, із конференц-сервісу;
* фахівця із стандартизації, сертифікації та якості послуг готельно-ресторанних закладів;
* фахівця із спеціалізованого обслуговування;
* наукового співробітника-консультанта та молодшого наукового співробітника (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва) готельно-ресторанних закладів;
* викладача навчального закладу.

Останні новини

Підвищення рівня педагогічної майстерності – актуальна вимога часуЧитати повністю

Підвищення рівня педагогічної майстерності – актуальна вимога часу

З метою підвищення рівня викладацької майстерності, розширення власних практичних знань та відповідності вимогам сучасності, викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи УНУ постійно слідкують за трендами й інноваціями у сфері освіти та науки. Зважаючи на вказане, к.е.н., доцент Раїса Кожухівська та к.е.н., доцент Олена Саковська, у період з 24 по 28 листопада 2025 р., пройшли курси підвищення кваліфікації за програмою «Наука✕ШІ: нова парадигма».

Читати повністю

Міжнародний семінар «Смартгостинність для підвищення ефективності готельного бізнесу»Читати повністю

Міжнародний семінар «Смартгостинність для підвищення ефективності готельного бізнесу»

2 грудня 2025 року здобувачі вищої освіти зі спеціальностей «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг», «Туризм та рекреація» та науково-педагогічні працівники кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету взяли участь у міжнародному семінарі «Смартгостинність для підвищення ефективності готельного бізнесу» на англійській мові, який став цінним ресурсом для здобувачів та викладачів, зацікавлених у поглибленні знань у сфері обслуговування.

Читати повністю

Неформальна освіта здобувачів другого (магістерського) рівня освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» Читати повністю

Неформальна освіта здобувачів другого (магістерського) рівня освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг»

Здобувач другого (магістерського) рівня освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» Тетяна Трачук у рамках вивчення дисципліни «Сервісологія» успішно завершила два курси на провідній українській платформі неформальної освіти Prometheus, отримавши відповідні сертифікати.

Читати повністю

Міжнародний освітній нетворкінг «Практико-орієнтована підготовка фахівців галузі знань J «Транспорт та послуги»: реалії та виклики»Читати повністю

Міжнародний освітній нетворкінг «Практико-орієнтована підготовка фахівців галузі знань J «Транспорт та послуги»: реалії та виклики»

Викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету взяли активну участь у Міжнародному освітньому нетворкінгу «Практико-орієнтована підготовка фахівців галузі знань J “Транспорт та послуги”: реалії та виклики», який відбувся 27 листопада 2025 року в онлайн-форматі. Захід був організований кафедрою готельно-ресторанної справи та туризму економічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України.

Читати повністю

Всі новини