Меню

Інфраструктура туризму

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Останнім часом відзначається невпинно зростаюча роль у сучасному світі рекреаційно-споживчої та дозвіллєво-культурної діяльності людей, найбільш привабливим різновидом якої є туризм. Зважаючи на це, туризм привертає до себе увагу як ланка економічної діяльності, здатна забезпечити значний і суттєвий господарський чи фінансовий ефект. Саме з цієї причини досить актуальне в науковому плані вивчення інфраструктури туризму, його соціальних чинників із метою з’ясування шляхів та способів подальшого розвитку й удосконалення індустрії туризму та її соціокультурного змісту. Інфраструктуру туристичної галузі представляють комунікації, транспортні послуги, інженерні споруди, дороги, суміжні індустрії туризму підприємства, які забезпечують нормальний доступ туристів до туристичних ресурсів, їх належне використання в цілях туризму, а також життєдіяльність підприємств індустрії туризму. Подальший розвиток інфраструктури туризму є ефективним засобом удосконалення цієї сфери, необхідною передумовою для поступового інтегрування у світове господарство.

Метою вивчення дисципліни «Інфраструктура туризму» є формування знань, умінь, навичок щодо процесів розвитку інфраструктури туризму та функціонування підприємств інфраструктурного комплексу туристичної сфери. Курс ставить за мету також вивчення інфраструктури туризму як міжгалузевого комплексу відповідно з динамічно змінюваних умовам історичних, соціальних та економічних перетворень.

Задачі вивчення дисципліни:

– набуття знань щодо визначень, спеціалізованих термінів та основних понять дисципліни для розгляду інфраструктурного розвитку як галузевого комплексу;

– ознайомлення зі складовими туристичної індустрії та визначення основних видів інфраструктури туризму;

– набуття знань про систему інформаційного та нормативного забезпечення в галузі туристичних послуг, про соціально-економічний, історичний та культурний потенціал туристичного ринку, про геоекологічні процеси туризму, про проблеми та перспективи розвитку туризму в Україні;

– розгляд галузевих сегментів інфраструктури туризму та набуття знань для дослідження законів розвитку туристської інфраструктури;

– набуття умінь та навичок для проведення аналізу факторів, що визначають особливості розвитку туристичної інфраструктури;

– набуття теоретико-методичних умінь та навичок управління об’єктами туристичної інфраструктури.

Предметом вивчення в дисципліні є складові інфраструктури туризму.

В ході вивчення дисципліни студенти повинні знати:

– наукові та практичні засади територіальної організації туризму;

– соціальну теорію про туризм як просторове, соціально-економічне явище;

– інфраструктуру туризму і принципи організації її роботи в природних і соціально-економічних умовах;

– тенденцію розвитку туристичної інфраструктури та її транснаціональний характер;

– взаємозв’язки між окремими типами підприємств туристської сфери;

– умови розвитку інфраструктури та її особливості;

– необхідні умови розвитку інфраструктури туризму в Україні та фактори, що гальмують цей процес.

Уміти:

– орієнтуватися в основних поняттях, що розкривають смисловий зміст курсу;

– інтерпретувати теоретичні основи формування туристичної інфраструктури до практичних проблем;

– систематизувати відомості щодо функціонування елементів матеріально-технічної бази туристичних організацій;

– управляти сферою туризму на транспорті, організувати перевезення туристів;

– проводити комплексний аналіз ситуації туристичного ринку;

– проводити аналіз туристичних потоків;

– формувати банк даних об’єктів туристичної інфраструктури;

– використовувати діючу нормативно-законодавчу базу в туристській практиці.

Останні новини

Професор кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету увійшла до Наукової раду з туризму при ДАРТЧитати повністю

Професор кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету увійшла до Наукової раду з туризму при ДАРТ

Державне агентство розвитку туризму провело перше засідання новоствореної наукової ради. Науковці українських вишів, які водночас мають й практичний досвід у туризмі, зібралися в один дорадчий орган, аби власною експертизою сприяти розвитку галузі. До складу наукової ради увійшла професор кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Людмила ТРАНЧЕНКО та ще 19 представників закладів вищої освіти з різних регіонів України.

Читати повністю

Поглиблюємо міжнародну науково-практичну співпрацюЧитати повністю

Поглиблюємо міжнародну науково-практичну співпрацю

18 грудня 2025 року за сприяння WSHIU Akademia Nauk Stosowanych (Познань, Польща) було організовано та проведено І Міжнародну науково-практичну конференцію «Планування та забезпечення сталого розвитку соціально-економічних систем».

Читати повністю

Міжнародний вебінар «Сталі практики в розумних дестинаціях та управлінні подіями»Читати повністю

Міжнародний вебінар «Сталі практики в розумних дестинаціях та управлінні подіями»

16 грудня 2025 року здобувачі вищої освіти спеціальностей «Туризм та рекреація», «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» і науково-педагогічні працівники кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету взяли участь у міжнародному вебінарі «Сталі практики в розумних дестинаціях та управлінні подіями» на англійській мові, який став цінним ресурсом для здобувачів освіти та викладачів, зацікавлених у поглибленні знань у сфері туризму та гостинності.

Читати повністю

Круглий стіл щодо обговорення проєктів освітніх програм Читати повністю

Круглий стіл щодо обговорення проєктів освітніх програм

11 грудня 2025 р. кафедра туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету взяла участь в обговорені проєктів освітніх програм на 2026 рік. Даний захід відбувався при сприянні освітньо-наукового виробничого кластеру «Освіта, наука, практика для майбутнього» та за ініціативи кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Державного університету «Житомирська політехніка» відбулося обговорення освітніх програм підготовки здобувачів першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти зі спеціальностей J2 «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» і J3 «Туризм та рекреація».

Читати повністю

Всі новини