Меню

Інфраструктура туризму

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Останнім часом відзначається невпинно зростаюча роль у сучасному світі рекреаційно-споживчої та дозвіллєво-культурної діяльності людей, найбільш привабливим різновидом якої є туризм. Зважаючи на це, туризм привертає до себе увагу як ланка економічної діяльності, здатна забезпечити значний і суттєвий господарський чи фінансовий ефект. Саме з цієї причини досить актуальне в науковому плані вивчення інфраструктури туризму, його соціальних чинників із метою з’ясування шляхів та способів подальшого розвитку й удосконалення індустрії туризму та її соціокультурного змісту. Інфраструктуру туристичної галузі представляють комунікації, транспортні послуги, інженерні споруди, дороги, суміжні індустрії туризму підприємства, які забезпечують нормальний доступ туристів до туристичних ресурсів, їх належне використання в цілях туризму, а також життєдіяльність підприємств індустрії туризму. Подальший розвиток інфраструктури туризму є ефективним засобом удосконалення цієї сфери, необхідною передумовою для поступового інтегрування у світове господарство.

Метою вивчення дисципліни «Інфраструктура туризму» є формування знань, умінь, навичок щодо процесів розвитку інфраструктури туризму та функціонування підприємств інфраструктурного комплексу туристичної сфери. Курс ставить за мету також вивчення інфраструктури туризму як міжгалузевого комплексу відповідно з динамічно змінюваних умовам історичних, соціальних та економічних перетворень.

Задачі вивчення дисципліни:

– набуття знань щодо визначень, спеціалізованих термінів та основних понять дисципліни для розгляду інфраструктурного розвитку як галузевого комплексу;

– ознайомлення зі складовими туристичної індустрії та визначення основних видів інфраструктури туризму;

– набуття знань про систему інформаційного та нормативного забезпечення в галузі туристичних послуг, про соціально-економічний, історичний та культурний потенціал туристичного ринку, про геоекологічні процеси туризму, про проблеми та перспективи розвитку туризму в Україні;

– розгляд галузевих сегментів інфраструктури туризму та набуття знань для дослідження законів розвитку туристської інфраструктури;

– набуття умінь та навичок для проведення аналізу факторів, що визначають особливості розвитку туристичної інфраструктури;

– набуття теоретико-методичних умінь та навичок управління об’єктами туристичної інфраструктури.

Предметом вивчення в дисципліні є складові інфраструктури туризму.

В ході вивчення дисципліни студенти повинні знати:

– наукові та практичні засади територіальної організації туризму;

– соціальну теорію про туризм як просторове, соціально-економічне явище;

– інфраструктуру туризму і принципи організації її роботи в природних і соціально-економічних умовах;

– тенденцію розвитку туристичної інфраструктури та її транснаціональний характер;

– взаємозв’язки між окремими типами підприємств туристської сфери;

– умови розвитку інфраструктури та її особливості;

– необхідні умови розвитку інфраструктури туризму в Україні та фактори, що гальмують цей процес.

Уміти:

– орієнтуватися в основних поняттях, що розкривають смисловий зміст курсу;

– інтерпретувати теоретичні основи формування туристичної інфраструктури до практичних проблем;

– систематизувати відомості щодо функціонування елементів матеріально-технічної бази туристичних організацій;

– управляти сферою туризму на транспорті, організувати перевезення туристів;

– проводити комплексний аналіз ситуації туристичного ринку;

– проводити аналіз туристичних потоків;

– формувати банк даних об’єктів туристичної інфраструктури;

– використовувати діючу нормативно-законодавчу базу в туристській практиці.

Останні новини

Участь здобувачів освіти у пленарному засіданні ІV Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти «Сталий розвиток туризму на засадах партнерства: освіта, наука, практика»Читати повністю

Участь здобувачів освіти у пленарному засіданні ІV Міжнародної науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти «Сталий розвиток туризму на засадах партнерства: освіта, наука, практика»

16 травня 2025 р. у Львівському торговельно-економічному університеті відбулась ІV Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти «Сталий розвиток туризму на засадах партнерства: освіта, наука, практика», участь у якій взяли здобувачі вищої освіти, які навчаються за спеціальностями «Туризм та рекреація» і «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» в Уманському національному університеті.

Читати повністю

Міжвузівський науково-практичний семінар  «Мистецький проєкт «Опішне» – туристична родзинка України»Читати повністю

Міжвузівський науково-практичний семінар «Мистецький проєкт «Опішне» – туристична родзинка України»

13 травня 2025 р. відбувся міжвузівський науково-практичний семінар «Мистецький проєкт «Опішне» – туристична родзинка України», у рамках співпраці з колегами кафедри музейно-туристичної діяльності Харківської державної академії культури, в якому брали участь науково-педагогічні працівники кафедри туризму та готельно-ресторанної справи УНУ і здобувачі вищої освіти, які навчаються за спеціальностями «Туризм та рекреація» і «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг».

Читати повністю

ПІЗНАВАЛЬНА ПОДОРОЖ ДО ТРИПІЛЬСЬКОЇ МАГІЇЧитати повністю

ПІЗНАВАЛЬНА ПОДОРОЖ ДО ТРИПІЛЬСЬКОЇ МАГІЇ

У рамках навчального процесу здобувачі вищої освіти за спеціальністю J3 «Туризм та рекреація» Уманського національного університету здійснили надзвичайно пізнавальну подорож до села Легедзине Звенигородського району Черкаської області.

Читати повністю

Участь у міжнародному курсі LEARNSAVE “Planning for teaching online: principles and tools”Читати повністю

Участь у міжнародному курсі LEARNSAVE “Planning for teaching online: principles and tools”

28–29 квітня 2025 року доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Уманського національного університету Світлана Тимчук взяла участь у міжнародному онлайн-курсі “Planning for teaching online: principles and tools”, що проходив у рамках проєкту LEARNSAVE, координованого Шведським університетом сільськогосподарських наук (Swedish University of Agricultural Sciences, SLU).

Читати повністю

Всі новини